Thursday 31 March 2011

Vegák leszünk!

Sziasztok!

Igen, jól hallottátok, ma a zöldségek és gyümölcsök táborát fogjuk nagyító alá venni.
Igazából nincs mit beszélni róla, méregtelenítésnél minden jöhet minden mennyiségben. Amik nagyon jó hatással vannak a méregtelenítésre az az alma, citrusfélék, bogyós gyümölcsök, körte, szilva, dinnyefélék. Ezeknek magas a rosttartalmuk, vagy a víztartalmuk. A rostok jótékony hatását már számtalanszor leírtam, biztos a könyökötökön jön ki. Igazából csak annyit említenék még meg, hogy a növényi rostok segítenek eltelíteni a gyomrot, ezért később éhezünk meg. Áldásos hatások!
A magas víztartalom segít a veséket tisztítani, ennek hatását elég hamar érezni lehet, miután fél óra alatt harmadszor futottatok ki a mosdóba...Amiket mindenképpen érdemes még belefoglalni az étrendbe, az az ananász, papaya, és a gránátalma. Nagyon magas az antioxidáns tartalmuk, a rosttartalmuk, és a vitamintartalmuk. Fantasztikus ízvilág, érdemes kísérletezni velük. Amit én csinálok minden reggel, az egy gyümölcsturmix. Mindenképpen érdemes egyébként beruházni egy turmixgépbe, sok egyszerű és tápláló ételt lehet elkészíteni. Szóval, én minden reggelt egy gyümölcsturmixal kezdek, függetlenül attól, hogy méregtelenítek vagy nem. Megrohamozom a hűtőt, beledobálok minden gyümölcsöt, felöntöm almalével, vagy egy kis kifacsart grépfruittal, és voilá! Frissítő és vitamindús.
A zöldségek közül a sötétzöldeket szeretjük nagyon ilyenkor, brokkoli, spenót, rucola, magas a vastartalmuk. A gyökérféléket is előnyben kell részesíteni, répa, fehérrépa, karalábé, káposzta, és a szuper cékla. Ha van gyümölcscentrifugánk, nagyon finom és frissítő levet készíthetünk fehérképosztából, céklából, burgonyából, répából, vöröskáposztából és zellerből. Intenzív íze miatt felhígitom ásványvízzel.
TErmészetesen jöhet a saláta minden mennyiségben, amit csak találsz, belevághatsz, én nagyon szeretem a spenótot és a rucolát, valamint az avokádót.
Ami nagyban elősegíti a májregenerálódást, az az articsóka. Én még nem készítettem, csak konzerveset ettem.
És most említeném meg, hogy a konzerves gyümölcsök tabu. Pont azért csinálom tavasszal a méregtelenítést, mert ilyenkor hozzájuthatok rengetegf friss zöldséghez és gyümölcsök. A legjobb, ami a nagyi konyhakertjében terem. Sajna nekem csak a sarki indiai zöldséges jut. :-)
NA drágáim, ma nagyon szép idő van, én pedig nem dolgozom, szóval irány a szabad. Kövessétek ti is példámat, és legyen egy isteni napotok!

No comments:

Post a Comment