Friday 25 March 2011

Szabad a pálya!

Jó estét mindenkinek!

Reggel csodálatos "kis" szösszenetet írtam ide nektek az ehető ételekről, de sajnos abban a pillanatban, amikor postolni akartam, megszűnt az internetem létezni. Ennek következtében kisebbfajta idegrohamot kaptam, illteve majdnem elkéstem munkából. :-)
Úgy döntöttem, a kevesebb több elvét fogom alkalmazni, ée egy postban csak egyfélét írok le. Szóval szóljon ez a mai a szénhidrátok győzelmének.
A nagy mumus. Mindenki, aki fogyni akar, még a száján sem ejti ki ezt a csúnya szót! De nem felejtsük el, hogy itt és most nem a fogyás a fő cél, hanem a nagytakarítás. És erre a legjobb dolog a rostbevitel fokozása. Azt már említettem, hogy búzalisztet nem lehet fogyasztani, és szóját sem. Az alternatív megoldások viszon egyben kitűnő rostforrások is. Zab,rozs, kukorica, köles, bulgur, quinoa, barnarizs, szinthe láthatóak bennük a rostszálak, ezek takarítják le a beleid falára rárakódott salakanyagot, amiből, valljuk be, van elég. Ne féljetek hát tőlük, bátran próbáljátok ki őket, kísérletezzetek kedvetekre. Én magam már csak ritkán eszek kenyeret, kiváltottam zabkeksszel, rozsszeletekkel, abonettel, puffasztott rizzsel. Tehát nekem ez a váltás nem volt gond. Szóval most a reggelim általában a következőképpen zajlik: zabkeksz vagy rozskeksz humusszal, vagy avokádókrémmel, vagy pedig zabkésa rizstejben főzve, mézzel. A reggeli szénhidrátot én így biztosítom, ezzel a napi ajánlott rostbevitel felét meg is ejtem.
Srácok, jó éjszakát, holnap folytatom a fehérjékkel!

No comments:

Post a Comment