Thursday 5 April 2012

Maradékleves

Hát kávéval, én már megint itt ülök egy bögre kávéval a konyhában, álmosan pislogok, de irni akartam nektek. Először is nagy elhatározásomról, miszerint sokkal többet fogok fözni, és minden nap viszek be ebédet a munkahelyemre. :-D
Kicsit költséghatékonyabb, de finomabb is, és igy első kézből oszthatom meg a tapasztalataimat veletek.
Szóval tegnap este összehoztam egy levest. Ilyen maradék levest. Nem volt szivem kidobni a fél zellert, amit egy húslevesbe vettünk, meg találtam egy kis karfiolt is a hűtőben. Vettem hozzá még 2 kis répát, egy édesburgonyát,  meg egy brokkolit piacon, ami olyan volt, mint egy kis piramis, és libafos szinű. Fogalmam sincs hogy hivjak, de fini volt a levesben. Szóval egy csokor újhagymát picikét lepiritottam, utána ráraktam ezt a sok zöldséget, felöntöttem vizzel, és elkezdtem főzni. Sóval, és egy leveskockával. Amikor kész lett, és minden megpuhult, akkor összeturmixoltam, utána izesitettem, és kész is. (persze kihagytam a tetejéről a petrezselyemzöldjét.....) Nagyon finom lett. Alapból nem szeretem a zellert, húslevesben mindig kikerülöm, mert olyan erős az ize, de a répa és az édesburgonya kellemes ellentétet biztositott, nagyon jó lett a végeredmény. Egy csomag zabkeksszel, krémsajtocskával és olajbogyóval tökéletes ebéd.
Remélem lesz aki kipróbálja, vagy összehoz egy másfajta maradék-levest, mindenesetre várom a tapasztalatokat!!!
Szép napot mindenkinek! Én elhúztam a konditerembe...:-D

No comments:

Post a Comment